Кошик
32 відгуків
+380 (96) 411-03-15
+380 (97) 961-72-92
+380 (97) 535-99-30
вул. Київська 27А, Вишневе, Україна
Запчасти для спецтехники
Залишити відгук

Поради по догляду за ходової частини екскаватора.

Ретельність і довершеність при проведенні планового технічного обслуговування ходової частини екскаватора допоможе Вам, в першу чергу, знизити загальні експлуатаційні витрати, а саме: продовжити термін служби зношуваних рухомих деталей машини, знизити рівень вібрації і шуму.

Рухомі деталі машини піддаються істотному зносу, що цілком логічно. Нижні гусеничні валики беруть на себе частину ваги машини, коли екскаватор переміщається і виробляє виїмку грунту. Передні натяжні колеса підтримують натяг гусеничних ланцюгів на належному рівні при пересуванні і відіграють роль амортизаторів. Верхні валики також підтримують натяг гусениці, а провідні зірочки призводять гусениці в рух і, таким чином, рухають машину вперед.

Саме ці найважливіші деталі і відносяться до зношуються запчастини машини. Після деякого часу їх в будь-якому випадку доведеться замінити. Однак при належному використанні обладнання і ретельному догляді термін їх служби можна суттєво продовжити. І навпаки, брак техобслуговування та порушення нормальних умов роботи призведуть до скорочення періоду їх працездатності. Це важливо враховувати, оскільки дані деталі коштують дорого і вимагають значну кількість часу на переустановку.

Багато експертів навіть сходяться на думці, що ходова частина є чи не найбільш витратною системою екскаватора в плані експлуатаційних витрат. Дотримання наведених нижче порад допоможе Вам суттєво зекономити та знизити час простою устаткування.

Загальні рекомендації по експлуатації і догляду

Існують певні ознаки, за якими можна визначити ступінь сумлінності компанії, що займається прокатом будівельної спецтехніки. Якщо Ви бачите, що гусениці екскаватора недостатньо сильно натягнуті (що приведе до підвищеного зносу підшипників, штифтів і шестернею), мають зірочками з сколеними або поламаними зубами, а болти зірочок недостатньо міцно затягнуті або відсутні, то з певністю можна сказати, що компанія-прокатник нехтує техобслуговуванням своєї техніки, а оренда такої машини виллється Вам в суцільну мороку з ремонтом.

Якщо Ви бачите, що гусениці покриті сухий брудом або глиною (а взимку снігом або льодом), то їх слід очистити, оскільки через забруднення валики можуть заклинити, а це призведе до посиленого зносу відповідних деталей. Ретельно очищайте гусениці Ваших екскаваторів перш ніж повернути їх у прокат, а також нагадуйте своїм клієнтам про необхідність проводити цю операцію самостійно як можна частіше по закінченні роботи.

До речі, якщо Ви самі займаєтеся прокатом спецтехніки, постійні нагадування клієнтам про необхідність дотримання нормальних умов роботи можуть мати вкрай позитивний ефект у майбутньому (наприклад, Ви можете роздрукувати спеціальні пам'ятки і додавати їх до обладнання). Наприклад, клієнти часто забувають, що постійний рух у зворотному напрямку сильно шкодить гусеницях і всієї ходової частини в цілому. Слід нагадувати, що екскаватор при пересуванні на далекі відстані завжди повинен рухатися в правильному напрямку. Також необхідно пам'ятати, що виїмку грунту слід проводити, коли стріла спрямована в бік натяжного колеса, а не в напрямку ведучої зірочки. Це також допоможе знизити знос деталей.

Експерти рекомендують користуватися максимально вузькими гусеничними башмаками для досягнення необхідної прохідності: якщо машина оснащена гусеничними башмаками більшої ширини, ніж це потрібно для виконання певної задачі, то гусениці будуть зношуватися швидше. Природно, широкі гусениці необхідні для роботи на м'якій поверхні, однак при роботі в умовах кам'янистій або кочковатой місцевості краще підібрати більш вузький варіант. До того ж, широкі гусеничні черевики сприяють зносу всієї ходової частини і можуть призвести до підвищення навантаження на всі її деталі.

І трохи про натягу гусеничної стрічки. Його необхідно перевіряти щодня і воно повинно підходити під умови експлуатації машини. При роботі на м'якій поверхні і бруду натяг слід послабляти, а при переміщенні по кам'янистому або твердому грунту, навпаки, посилювати. При цьому необхідно уважно звірятися з параметрами провисання гусениць, зазначеними в експлуатаційному керівництві від виробника даного екскаватора.

Догляд за ходовою частиною

Багато компаній-виробники погоджуються в тому, що проведення техобслуговування ходової частини екскаватора в цілому однаково для машин різних габаритів. Ця процедура не займає багато часу і не вимагає великих витрат. В основному вона полягає в перевірці працездатності компонентів і їх технічного стану машини, вироблені за останні 10 років, як правило, не потребують зміні масла всередині деталей, так як запасу олії і ресурсу сальников у них зазвичай вистачає на протязі всього строку служби тієї чи іншої деталі.

Як правило, всі деталі ходової частини однієї і тієї ж машини зношуються приблизно рівномірно. Якщо одна з працюючих деталей пошкоджена або зношена сильніше інших, то і всі пов'язані з нею запчастини будуть відчувати посилений знос. В якості найбільш поширеного прикладу можемо навести несправний нижній гусеничний валик. При русі машини вся гусенична ланцюг проходить через даний ролик, так що стирається контактує з ним поверхню. Знос і передається на зовнішню поверхню гусениці, а це приводить до збільшення тертя, що, в свою чергу, призводить до зносу штифтів, підшипників, зірочок і натяжних коліс. З-за одного валика страждає і приходить в непридатність вся система.

Належне обслуговування починається з щоденних перевірок технічного стану машини по закінченні роботи. Очистіть від бруду верхні валики, а також простір навколо зірочок і напрямних коліс. За допомогою такої чистки Ви зможете зчистити матеріал, який може застигнути або засохнути за ніч і викликати заклинювання деталей при початку роботи на наступний день, плюс до цього Ви візуально перевірити стан відповідних деталей.

Далі слід провести зовнішній огляд. Особливу увагу приділяємо натягу гусениць. Має бути невелике, але не занадто сильне провисання. Якщо гусенична ланцюг натягнута занадто сильно, це призведе до підвищеного зносу всіх деталей. Якщо натяг занадто слабо, гусениця може зіскочити при повороті або при русі по нерівній поверхні.

При огляді обладнання звертайте увагу на розхитані, пошкоджені або відсутні деталі: перевірте нижні і верхні валики, направляючі і накладки гусеничних ланок. Перебуваючи у передній частині машини, перевірте, чи немає зміщених ланок: це допоможе виявити поломку пальця гусениці або наявність розхристаної ланки. Перемістіться до борту машини і переконайтеся, що всі ролики знаходяться на своїх місцях у правильному положенні.

Перевірте валики, натяжні колеса і провідні зірочки на наявність витоку масла. Часто при протіканні ролика або натяжного колеса відбувається так, що масло стікає на гусеничну ланцюг, де його важко помітити, тому необхідно перевірити поверхню самих деталей. Валики і натяжні колеса можуть почати протікати при пошкодженні зовнішнього корпусу, проте тривалі витоку призводять до внутрішнього пошкодження деталі. Так що менш витратним варіантом є повна заміна протікає деталі.

Перевірте гусениці на наявність зносу. Вони зношуються в трьох зонах: по висоті ланки, на зовнішніх втулках підшипників, і на внутрішніх пальцях/втулках підшипників. Висота ланки гусениці вимірюється від башмака до верхньої частини ланки, що контактує з валиком. Вступає в контакт з валиком поверхню гусениці проходить спеціальну термообробку для підвищення зносостійкості, однак заклинив валик може швидко сточити цей шар поверхні і послабити весь ланцюг. Вимір висоти ланок допоможе виявити знос такого роду.

Знос зовнішніх втулок підшипників помітний на око і на дотик, так як він супроводжує зносу гусениці від контакту з зубами ведучої зірочки. Знос цих двох областей зазвичай відбувається рівномірно. Він може бути викликаний як недостатнім натягом гусениці, так і надмірно високою швидкістю переміщення екскаватора. Ви можете помітити його при огляді зубів зірочки: у разі присутності зносу подібного типу вони будуть хвилеподібно зігнуті в однаковому напрямку.

Знос внутрішніх втулок підшипників можна визначити тільки побічно, шляхом виміру відстані між центральними точками пальців гусеничного ланцюга. Рекомендується заміряти у трьох різних місцях, а потім на підставі отриманих обчислень вивести середнє значення. Порівняйте отримане число із значенням, зазначеним виробником у технічній документації. Завжди корисне рішення - виробляти заміну гусеничних ланцюгів і провідних зірочок одночасно, так як одночасна робота зношеної і нової деталей призведе до прискореного зносу нової запчастини та скорочення періоду її експлуатації.

Експерти рекомендують виконувати повну перевірку всієї ходової частини машини через кожні 1-2 тисячі відпрацьованих годин. В умовах підвищеного тертя або при виконанні важкої робочої завдання перевірки повинні слідувати частіше.

Провідні зірочки і мотори потребують регулярної заміни масла. Згідно стабільному розкладом необхідно перевіряти затягування всіх болтів ходової частини. Під час регулярного техобслуговування необхідно відстежувати і реєструвати ступінь зносу всіх деталей гусеничної ходової частини. Не забувайте звірятися з особливими інструкціями, що містяться в кожному експлуатаційному керівництві від виробника.

Поради по догляду за гумовими гусеницями

Сьогодні практично всі екскаватори малих і середніх габаритів оснащуються гумовими гусеницями в стандартній комплектації. Гумові гусениці дозволяють розширити сферу застосування машини, проте вони дещо менш зносостійкі порівняно з металевими гусеницями. Гумові гусениці слід використовувати на рівних поверхнях, а не на кам'янистих або захаращених майданчиках. Незнання або нерозуміння даного правила призводить до проблем з орендованими машинами: клієнти-орендарі прагнуть роздобути машину з гумовими гусеницями, так як їм здається, що таким чином вони зможуть знизити пошкодження, що наноситься машиною поверхні майданчика, однак вони не розуміють, що набагато велику роль грає місце і спосіб експлуатації машини.

Гумові гусениці оснащуються сталевими ременями/кабелями, кріпляться на внутрішній стороні гумової поверхні. При нормальній експлуатації ці ремені можуть розтягнутися, однак найбільш сильного зносу піддається область контакту гусеничного ланцюга з провідною зірочкою. Абразивний грунт/пісок та підвищена ходова швидкість посилює стирання гусениці в даній області. Якщо знос даного типу зростає, необхідно за допомогою натяжного механізму гусениці висунути натяжні гусеничні колеса, щоб компенсувати тертя і зберегти необхідний рівень провисання гусениці.

Зовнішня поверхню гумових гусениць схильна до стирання від тертя об поверхню. Також на ній можуть виникнути порізи різного ступеня, викликані будівельним сміттям. Невеликі порізи практично не грають ролі, а от глибокі порізи можуть пошкодити внутрішні ремені гусениці. Через глибокі порізи, якщо їх не закладати, проникає волога, що викликає корозію, яка, в свою чергу, знижує міцність всієї гусениці і скорочує термін її служби.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner